Bratislava
14. júla (TASR) - Slovenský internetový predaj (e-commerce) je v tomto
roku stabilne na vzostupe a po počiatočnom raste na úrovni štyroch
percent v prvom kvartáli stúpol o päť percent aj v druhom štvrťroku. Do
popredia sa dostávajú nové kategórie internetového predaja, zatiaľ čo
tradičné stagnujú. Informoval o tom internetový portál Heureka vo svojej
pravidelnej analýze eCommerce Insider.
"V e-commerce prebieha ďalšia konsolidácia online trhu. Výraznejší
rast je brzdený poklesom vo veľkých kategóriách, ako sú notebooky,
granule pre psov či proteíny. Rastú však nové kategórie, ktoré pred pár
rokmi skoro nikto v online prostredí nepoznal - klimatizácie, markízy či
doplnky stravy. Niektoré e-shopy dokonca rastú dvojciferne," uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař.
Priemerná hodnota internetových objednávok je takmer identická v medziročnom porovnaní a aktuálne je na úrovni 65 eur. "Popularita a dostupnosť online nakupovania vrátane výhodných cien dopravy podporujú aj menšie nákupy,"
priblížil Chmelař. Uviedol taktiež, že slovenské internetové obchody
dosahujú výnimočné výsledky a spokojnosť zákazníkov dosahuje 95,5 %.
Vývoj online nakupovania v treťom kvartáli sa podľa odborníka nedá presne predpovedať. "Tretí
kvartál roka nepatrí medzi objemovo silné, a preto bude mať najväčší
vplyv spotrebiteľská nálada po skončení letných prázdnin. E-commerce na
Slovensku má veľký priestor rásť, zabrzdiť ho môžu len obavy
spotrebiteľov, ktorí z dôvodu viacerých kríz v ostatnom období dlhodobo
odkladajú väčšie nákupy a nakupujú oveľa zodpovednejšie či menej
impulzívne," uzavrel generálny riaditeľ.